39% van de vermogende particulieren is het eens met de stelling 'Ik maak me zorgen dat mijn vermogen gemakkelijk kan verdwijnen'1.
De uitdaging
Niemand wil een ouder teleurstellen. Maar dat was wel de angst van Mark toen hij de muziekstichting van zijn vader erfde. Na 48 jaar waren de financiën zorgwekkend en het bestuur zat in een crisis. Hij wilde de stichting redden, maar de vooruitzichten waren niet veelbelovend.
De oplossing
Een bestuurslid stelde Mark voor om met ons team te spreken. We begrepen de last van de verantwoordelijkheid die Mark voelde en hebben deze dringende situatie aangepakt op basis van 3 actiepunten.
Onmiddellijk schoon schip maken - de activa bekijken en verkopen wat verkocht kon worden.
Mark introduceren in ons netwerk om te helpen bij de zoektocht naar een nieuwe voorzitter.
Het financiële vertrouwen van het bestuur versterken om hen te helpen langetermijnbeslissingen te nemen.
We konden putten uit onze ervaring met stichtingen en het beheer van institutionele activa om deze specifieke situatie aan te pakken. Door middel van vermogensplanning en -herstructurering hebben we een plan uitgewerkt voor de stichting. We konden ook vaststellen waar het beheer van de stichting diende te worden versterkt om de toekomst veilig te stellen.
Nu de stichting veilig is, kon Mark een stapje terugzetten, met het vertrouwen dat de nalatenschap van zijn vader zal voortleven en meer jonge muzikanten zal helpen hun dromen te volgen.
Lees hier het volledige verhaal, geproduceerd in samenwerking met WIRED.
Vertel ons uw verhaal
Als uw vertrouwenspartner voor vermogensbeheer kunnen wij ervoor zorgen dat u de juiste beslissingen neemt voor u en uw dierbaren. Ontdek hoe onze diensten en expertise uw volgende stappen kunnen ondersteunen. Vul het onderstaande formulier in en één van onze lokale teams neemt contact op met u.
Het Quintet en BlackRock Rapport van Ipsos UK:
De opkomst van generationeel vermogen. Nieuwe kansen om te benutten
Hoe denken Europeanen over hun vermogen? We vroegen 595 vermogende particulieren om zich te verdiepen in de psychologie van rijkdom in 2024. Deelt u hun kijk op belangrijke vlakken? Download het rapport van Ipsos UK1 om fascinerende inzichten te ontdekken, waaronder:
- Inzichten over het doel van rijkdom: Hoe individuen het doel van hun vermogen zien.
- De drie belangrijkste waarden van rijkdom: De drie aspecten die mensen het belangrijkst vinden met betrekking tot hun vermogen.
- Verschillende houdingen ten aanzien van rijkdom: Het verschil in houding tussen vermogende mensen van de eerste generatie en mensen die uit de vermogende generatie komen.
Ontdek meer verhalen van cliënten
- Gebaseerd op onderzoek uitgevoerd door Ipsos UK in opdracht van Quintet Private Bank en BlackRock tussen 19 augustus en 27 september 2024.
- Bron: Bloomberg, oktober 2024
- per eind september 2024.
Beleggen brengt risico’s met zich mee. Opgelet, geld lenen kost ook geld.
Onderzoek
Het onderzoek is uitgevoerd door Ipsos UK in opdracht van Quintet en BlackRock tussen 19 augustus en 27 september 2024. De vorm: een online enquête om zelf in te vullen, uitgevoerd in vier landen, waarbij in totaal 595 volwassenen van 30 jaar en ouder de enquête invulden. De deelname in de verschillende landen: 165 in het VK, 147 in Duitsland, 169 in Nederland en 114 in België. Quota-steekproeven werden toegepast en respondenten moesten minstens £1 miljoen (UK) / €1 miljoen (DE, NL, BE) aan liquide of belegbaar vermogen bezitten. De gegevens zijn niet gewogen en zijn niet representatief voor een nationale markt voor de bekende volwassen bevolking op basis van demografische gegevens.
Meer informatie is hier te vinden.
- Het onderwerp van het onderzoek zijn de gedragingen, percepties en intenties met betrekking tot vermogensbeheer. Specifiek richtte het onderzoek zich op het blootleggen van: (i) de achtergrond van rijkdom en de houding ten opzichte van rijkdom, inclusief doelen voor de toekomst (ii) plannen voor de overdracht van vermogen, met een focus op vermogensoverdracht aan de volgende generatie en verwachtingen van de volgende generatie (iii) pensioenplannen bij diegenen die nog niet met pensioen zijn.
- Het onderzoek was een online enquête die werd uitgevoerd in vier landen, waarbij in totaal 595 volwassenen van minstens 30 jaar het onderzoek ingevuld hebben: 165 in het Verenigd Koninkrijk, 147 in Duitsland, 169 in Nederland en 114 in België. Een quotasteekproef werd toegepast en respondenten die ervoor kozen om deel te nemen aan het onderzoek moesten ten minste £1 miljoen (VK) / €1 miljoen (DE, NL, BE) aan liquide/investeerbare activa hebben en worden in dit rapport gedefinieerd als 'High-Net-Worth' (HNW) personen. De gegevens zijn niet gewogen en zijn niet nationaal representatief voor de bekende volwassen bevolking op demografisch vlak.
- Dit rapport bevat cijfers op een geaggregeerd niveau over alle markten. Deze cijfers zijn een direct gemiddelde over alle onderzochte landen zonder weging per land. Verschillen tussen landen en groepen van belang zijn gebaseerd op tweezijdige significantietests met een betrouwbaarheidsniveau van 95%.
Definities
- Volwassenen die worden aangeduid met ‘generationeel vermogend’ worden gedefinieerd als degenen die op de vraag welke antwoordoptie het beste hun vermogensachtergrond beschrijft, selecteerden ‘Ik kom uit een familie die minstens één generatie teruggaat en die succesvol is geweest in het creëren, behouden of laten groeien van vermogen”. Volwassenen die worden aangeduid als ‘vermogenden van de eerste generatie’ zijn gedefinieerd als degenen die op dezelfde vraag als antwoord kozen: ‘Ik ben de eerste generatie in mijn familie die vermogen heeft opgebouwd’.
- Volwassenen gedefinieerd als "die plannen hebben om hun vermogen over te dragen aan hun kinderen/erfgenamen" zijn diegenen die één van de volgende opties hebben geselecteerd bij vraag "NG1. Als u nadenkt over uw toekomstplannen, welke van de volgende dingen, indien van toepassing, bent u van plan te doen met uw vermogen? "Schenken aan kinderen en/of familieleden vóór mijn dood" + "Nalaten als erfenis" + "Ervoor zorgen dat mijn kinderen het financieel comfortabel hebben zonder ze te verwennen" + "De reputatie van onze familienaam verbeteren".